För dig som njuter av cykling. Precis har börjat cykla eller har cykelvana och vill ha lagom utma- ningar där gruppens mål är alla skall genomför dagens runda och utmaningar. Är du van cyklist hjälper du till och utvecklar andra cycklister. In- tervaller kan förekomma men gemenskap och socialt utbyte är mer centralt. Perfekt för att ut- veckla förmågan att cykla i klunga, tecken och betende med mera.

I denna grupp har du god cykelvana. Att köra i ca 29-32 km/timme i snitt är vanligt när du kör själv och du har vana att köra i grupp/klunga. Gruppen är för dig som vill köra i högre hastig- heter och anta större utmaningar. Du har en am- bition att utveckla din cykling, förmåga och inte minst bli bättre tränad. Intervaller förekommer men inte lika vanligt som i Sprint och något mer jämn fart i relativt hög hastighet är mer känne- tecknande. Vi strävar efter att hålla ihop gruppen men raceliknade pass och fartlekar finns med.

I denna grupp har du mycket god cykelvana och inte ovan vid att kunna köra själv i 32+ km/tim- me i längre sträckor utan problem. Intervallök- ningar och backar är vanligt. Du vet hur man kör i klunga, ligger på rulle med mera. Det är mer av racekaraktär i gruppen. Intervaller, spurter av hög intensitet varvas med lite lugnare sträckor. Fart och fysisk utmaning är prioriterat.

Gruppledaren för tillfället är den som bestämmer fart, distans och beteende. Följ dennes anvisningar.
Blir vi extra många delar vi upp grupper inom grupperna med lite olika profil.
Har du inte tidigare cyklat i den grupp du skall vara med i för tillfället. Berätta för de övriga om din nivå och vana så löser det sig. Gemenskap gäller för WE Löddecyklisterna och alla som deltar. Dra ditt strå till stacken. Var med och utveckla varandra.

Ett av våra viktigaste mål är att ha kul och trevligt och sprida cykling till fler. Det är allas ansvar. Ta hand om varandra och utvecklas tillsammans.